כמה עולה חנות שופיפיי? פירוט עלויות וטיפים לחיסכון

הקמת חנות מקוונת בשופיפיי היא הדרך של עסקים קטנים וגם גדולים להיחשף למגוון הזדמנויות עסקיות, אבל לפני שקופצים למים חשוב לדעת כמה כל הטוב הזה עולה. מעבר לדמי המינוי החודשיים של התוכנית שתבחרו, יש עלויות נוספות שתצטרכו להביא בחשבון ולבדוק אם הן משתלמות לכם. כאן נדבר על מבנה העלויות של חנות שופיפיי, נפרט את ההבדלים בין התוכניות השונות ונספק טיפים שיעזרו לכם לחסוך ולראות רווחיות והצלחה בחנות שלכם.

כמה עולה להקים חנות בשופיפיי? סקירת מחירי התוכניות

בשופיפיי יש ארבע תוכניות עיקריות להקמה של חנות מקוונת לעסק שלכם, כאשר כל תוכנית מציעה רמות שונות של כלים, תמיכה, ועמלות עסקאות.

·        Basic Shopify: תוכנית שמספקת את הכלים הבסיסיים להקמת חנות אונליין – אתר אינטרנט, בלוג, וניהול מלאי פשוט. המחיר חודשי הוא 39$, מחיר מוזל בתשלום שנתי מראש הוא 29$ לחודש, ויש עמלה על עסקאות עם ספק חיצוני בשווי של 2%.

·        : Shopify (Standard) התוכנית הסטנדרטית לעסקים בצמיחה. כוללת עוד כלים מתקדמים כמו דוחות מקצועיים, קופונים, כרטיסי מתנה ועוד. מחיר חודשי הוא 105$, מחיר מוזל בתשלום שנתי מראש הוא 79$ לחודש, ויש עמלה על עסקאות עם ספק חיצוני בשווי של 1%.

·        Advanced Shopify: תוכנית לעסקים גדולים או כאלה שדורשים יכולות אנליטיות ואוטומציה מתקדמות. כוללת גם חישובי משלוח מתקדמים. מחיר חודשי הוא 399$, מחיר מוזל בתשלום שנתי מראש הוא 299$ לחודש, ויש עמלה על עסקאות עם ספק חיצוני בשיווי של 0.6%.

·        Shopify Plus: תוכנית פרימיום לעסקים גדולים. כוללת תמיכה אישית, גישה ל־API  מתקדמים, ניהול רב-חנויות ופיצ’רים מותאמים אישית. מחיר חודשי הוא 2,500$, מחיר מוזל בתשלום שנתי מראש הוא 2,300$ לחודש, ויש עמלה על עסקאות בשיווי של 0.2%.

מהם ההבדלים המרכזיים בין התוכניות?

·        מחיר השירות – ההבדלים ניכרים כמובן במחיר – החל מ־29$ לחודש במנוי השנתי של Basic ועד ל־2,300$ במנוי שופיפיי פלוס השנתי. המחיר משתנה גם לפי אופן התשלום (חודשי או שנתי).

·        היקף התכונות שאתם מקבלים – עם ההבדלים במחיר מגיעים ההבדלים בהיקף הפיצ'רים שאתם מקבלים. במינוי הבסיסי מקבלים את הכלים הפשוטים לניהול החנות, במינוי Standard מקבלים עוד אפשרויות וכלים כמו דוחות מקצועיים וכרטיסי מתנה, ובמינוי Advanced מקבלים לצד כל אלו גם תכונות כמו אוטומציה מתקדמת. מי שמחליט להשתמש בתותחים הכבדים ולבחור בשופיפיי פלוס מקבל תמיכה ייעודית ואישית וגם גישה לקוד ול-API

·        עמלת עסקאות – ככל שהתוכנית מתקדמת יותר – כך שיעור העמלה שאתם משלמים נמוך יותר. לדוגמה, משתמשי Basic משלמים 2% על עסקאות עם ספק תשלום חיצוני, ואילו משתמשי Advanced  משלמים רק 0.6%. משתמשי Shopify Plus נהנים מעמלה מופחתת של 0.2%.

איזו תוכנית מתאימה לך?

אם יש לכם עסק קטן עם כמה מוצרים, המינוי הבסיסי בהחלט יספק לכם את כל מה שאתם צריכים לבניית חנות שופיפיי שכיף לגלוש בה ולקנות בה מוצרים, וגם לכם יהיה קל ופשוט לנהל אותה. אם יש לכם עסק בינוני או יותר, תוכנית Shopify Standard יכולה להתאים, וככל שהעסק שלכם מורכב יותר ומחזור העסקאות שלו גדול יותר תוכלו להשתמש גם בשירות של Advanced Shopify ולנצל את כל הפיצ'רים שלו. התוכנית של שופיפיי פלוס מתאימה לעסקים גדולים ומורכבים במיוחד, למשל רשתות בין לאומיות או מותגי B2B שיש להם היקף פעילות של מיליוני או עשרות מיליוני שקלים.

עמלות סליקה ושירותי תשלום – כמה זה באמת עולה?

כשמנהלים חנות שופיפיי, חשוב להכיר את העלויות הנלוות לשירותי הסליקה והתשלום. מעבר לעלות של המינוי עצמו, יש עמלות סליקה שונות שנגבות על כל עסקה. עמלות אלו משתנות בהתאם לספק הסליקה שתבחרו, לסוג כרטיס האשראי שהלקוח ישתמש בו וגם לנפח הפעילות של החנות.

לשופיפיי יש תוכנית תשלומים ששמה Shopify Payments, אבל היא כרגע לא זמינה בישראל. זה אומר שתחויבו בעמלת עסקה לפי סוג המינוי שלכם לפלטפורמה, ויש גם עמלת סליקת אשראי בהתאם לשירות התשלום שתבחרו להטמיע בחנות שלכם. לפני שאתם בוחרים ספק סליקה, מומלץ לבצע השוואת מחירים ולבחון את כל העלויות הנלוות, כולל עמלות עסקה, עמלות חודשיות ועניינים נוספים. בסופו של דבר עלויות הסליקה מצטברות לכמה אלפי שקלים לעסק קטן, וככל שהעסק גדל העמלות עולות (גם אם בסופו של דבר גובים מכם אחוז עמלה קטן יותר).

העלויות הנסתרות בבניית חנות שופיפיי – הוצאות שחשוב להביא בחשבון

·        רכישת דומיין ואחסון – הדומיין (כתובת האתר) ושירות האחסון הם עלויות חובה שכל אתר צריך כדי להיות נגיש לקהל הרחב. המחיר של האחסון תלוי בהיקף המידע של החנות שלכם, ואלו הוצאות שנתיות שחשוב לזכור

·        עיצוב ותבניות פרימיום – לשופיפיי יש תבניות מוכנות מראש שהן בחינם לגמרי, אבל יכול להיות שבשלב מסוים תרגישו שהן "בנאליות" מדי ותפנו ליצירת עיצוב ייחודי משלכם. זהו שירות שעולה כסף ודורש עבודה מקצועית של מעצבים

·        תוספים ואפליקציות בתשלום – לשופיפיי יש גם הרבה פיצ'רים חינמיים, אבל יכול להיות שתגלו די מהר שזה לא מספיק ואתם צריכים עוד. כל תוסף ואפליקציה שלא קיימים בחינם בשופיפיי יהיו שירות בתשלום דרך הפלטפורמה עצמה או באמצעות שימוש בשירותים של אנשי מקצוע רלוונטיים שייבנו את התוסף עבורכם

·        שירותים חיצוניים (מעצבים, מפתחים, כותבי תוכן ומנהלי שיווק) – לא לכל עסק יש צוות פנימי של מקצוענים שיכולים להפוך את החנות למכונה משומנת היטב, ובשביל זה אפשר לשכור את שירותיהם של האנשים האלו. המעצבים והמפתחים יוודאו שהחנות עובדת בצורה חלקה ונראית טוב, ואנשי התוכן והשיווק יעזרו לכם להגדיל את החשיפה למותג, אבל לפעמים קל לשכוח לכלול את העלות של העבודה שלהם בחישוב הכללי

איך להוזיל עלויות ולהתחיל בצורה חכמה?

הדרך הכי טובה לנהל נכון את ההשקעה שלכם בחנות מקוונת היא להתחיל עם החנות הבסיסית – בהתחלה תשקיעו את המינימום, ותשדרגו רק אחרי שאתם רואים תוצאות בשטח ויודעים בדיוק אילו שיפורים ופיצ'רים אתם רוצים להכניס לחנות כדי לשפר את הניהול שלה ואת החוויה שהיא מספקת.

מומלץ להשתמש בהתחלה בתבניות חינמיות לפני שאתם מחליטים להשקיע בעיצוב מותאם אישית, לבדוק תוספים חינמיים לפני שאתם עוברים לפתרונות בתשלום, להשוות עמלות סליקה ולבחור ספק משתלם. כל זה נכון גם לאסטרטגיית השיווק שלכם – להתחיל במימון בהיקף מצומצם כדי לבדוק מה עובד ומה לא, ולבדוק אפשרויות שיווק וקידום באפיקים שונים.

מומלץ גם להצטרף לקהילות שופיפיי כדי לקבל טיפים והמלצות מאנשים שנמצאים או שהיו בנעליים שלכם – הם יודעים מה צריך לעשות ואיך אפשר להשתפר כדי לראות רווחיות ותוצאות בשטח.

לסיכום

שופיפיי היא פלטפורמה מצוינת למסחר אונליין, אבל חשוב לתכנן את התקציב מראש ולהכיר את כל העלויות הנלוות לפני שמתחילים כמו מינוי, עמלת סליקה, רכישת דומיין, עיצוב ותוספים מותאמים אישית וכמובן השיווק של החנות שלכם. עם זאת, זוהי ממש לא הפלטפורמה היחידה לעשות זאת, ואתם יכולים לקרוא עוד מידע במאמר שלנו על בחירת ניהול חנות שופיפיי או וורדפרס במאמר שבקישור.

ההמלצה שלנו היא להתחיל בקטן עם מינימום השקעה, ולשדרג בהמשך לפי הצורך. מוזמנים ליצור איתנו קשר ב-Wedev כדי למצוא פתרונות מותאמים אישית לחנות שלכם שיקדמו אותה ויהפכו אותה לעסק שכולם רוצים להשתמש במוצרים או בשירותים שלו.