קידום אפליקציות

אפליקציה היא כלי מצוין לעסקים וארגונים מסוגים שונים, היכולה לשפר את האינטראקציה ביניכם לקהל היעד שלכם. עם אפליקציה טובה אפשר למשוך יותר משתמשים ולשדרג את המיתוג שלכם, וכשמדובר בעסקים למטרות רווח גם להגדיל את שורת הרווח בסוף כל חודש. עם זאת, על אף היתרונות הפוטנציאליים הרבים, האפליקציה לכשעצמה לא תמיד מספיקה, ובסופו של דבר גם המאמצים שלכם לקדם את האפליקציה ישפיעו על ההצלחה שלה. בדיוק בגלל זה אנחנו רוצים לספר לכם כל מה שחשוב לדעת על קידום אפליקציות, בחירת בית תוכנה מקצועי לפיתוח שלה, החשיבות של הדירוג בחנויות האפליקציות ואפשרויות הקידום השונות העומדות לפניכם.

 

לפני ההשקה

לא מעט בעלי עסקים וארגונים ממהרים להוציא אפליקציה רק כדי שתהיה אחת, בלי מחשבה מעמיקה קודם לכן. חשוב מאוד להבין שמהלך כזה הוא לרוב מהלך מבוזבז, ושחשוב מאוד לגשת לתהליך מתוך מחשבה מקדימה מעמיקה. בשלב הראשון צריך להבין מהי בכלל המטרה של האפליקציה ואיך היא יכולה לתת מענה לקהל היעד שהוא לא מקבל היום במקומות אחרים. חלק קריטי נוסף בתהליך הוא מחקר שוק שבו תנסו להבין איך נראות האפליקציות של המתחרים שלכם נראות, מהו הערך שהן נותנות לקהל היעד, מה טוב בהן ויכול להיות מקור השראה ואיך תוכלו להציע ללקוחות משהו חדש. כמו כן, חשוב מאוד גם לבחור שם מתאים לאפליקציה שילך יד ביד עם תהליכי המיתוג של הגוף העומד מאחוריה. שם טוב וקליט הוא קריטי בהמשך לשיווק וקידום. לבסוף, בשלב העלאה של האפליקציה לחנויות, חשוב להגדיר בסבלנות ובאופן מדויק את כלל הפרמטרים השונים ולא לזלזל בשאלון כדי לא לפגוע בהצלחה של האפליקציה ובנראות שלה למשתמשים. 

 

בחירת בית תוכנה לפיתוח האפליקציה

עוד החלטה קריטית שאסור להקל בה ראש היא בחירת בית התוכנה המתאים שיפתח עבורכם את האפליקציה. חשוב להבין שאפילו אם במבט חיצוני פיתוח אפליקציה עשוי להיראות כמו משימה פשוטה, למעשה זה בכלל לא ככה. כדי לפתח אפליקציה טובה חייבים לוודא קודם כול שהיא עונה בצורה מדויקת על המטרות שלה. לאחר מכן חשוב לאפיין אותה בצורה מדויקת ומפורטת, עוד לפני שבכלל מתחילים לעבוד על העיצוב או על ההיבטים הטכניים שלה. אצלנו בחברת WeDev כל תהליך פיתוח אפליקציה מתחיל תמיד עם אפיון מלא של העסק העומד מאחוריה, הצרכים שלו והאופן שבו האפליקציה תורמת לו. היא מפותחת בהתאמה מלאה לקהל היעד ובצמוד לאנשי המקצוע מאחורי הארגון, וכוללת עבודה של מומחים מעולמות שונים – מעצבים גרפיים, מתכנתים, מפתחי אפליקציות, אנשי תוכן ומיקרו קופי ועוד. בשלב שבו אתם מתלבטים לגבי בית התוכנה שיבצע את העבודה עבורכם, חשוב מאוד לבדוק את כל העניינים האלו לעומק ולא להתפשר. זהו השלב הבסיסי והחשוב ביותר לפני שיוצאים לדרך. אי אפשר לצפות שהקידום יצליח אם האפליקציה פשוט לא טובה.

 

גוגל פליי או אפסטור

בהקשר הזה חשוב מאוד לזכור כי יש הבדל מהותי בין אפליקציות iOS למשתמשי אייפון לאפליקציות אנדרואיד. יש אפליקציות היברידיות המותאמות לשתי מערכות ההפעלה הנפוצות הללו, שהן אופציה נפוצה במיוחד בגלל הפיזור האחיד יחסית בין המשתמשים בארץ ובעולם, ואפליקציות "נייטיב" המיועדות באופן ספציפי לאחת ממערכות ההפעלה האלו. החיסרון כאן הוא אפליקציה המתאימה אך ורק למערכת הפעלה אחת, כלומר חוסר גישה לפלח שוק, אבל היתרון הוא האפשרות לניצול מיטבי של תכונות ספציפיות של כל מערכת הפעלה. חשוב לבחור בבית תוכנה שיודע להציע את כל האפשרויות כדי למצוא את הפתרון המתאים לכם ביותר.

 

מהו ההבדל בין אפליקציה מצליחה לכאלו שלא?

אם יצא לכם להתעניין קצת בעולם האפליקציות, ודאי כבר יצא לכם להיתקל באפליקציות המשרתות את אותה מטרה שאחת מהן מצליחה מאוד לעומת האחרות. הסיבה לשוני הזה נעוצה בדבר אחד בלבד – האופן שבו האפליקציה מקודמת. מי שמפתח אפליקציה חייב לזכור שבחנויות קיימות היום עשרות אלפי אפליקציות זמינות למשתמשים, והמספרים האלו רק הולכים ועולים עם הזמן. זה שאפליקציה היא טובה לא אומר שהיא תצליח אם לא יודעים לשווק אותה נכון, ממש כמו שכל שירות או מוצר אחר, טובים ככל שיהיו, לא יצליחו אם לא תדעו איך לפרסם אותם. התחרות הגדולה מחייבת את בעלי האפליקציות לעבוד באופן קבוע על קידום שלהן בתוך החנויות עצמן או במקומות חיצוניים כמו רשתות חברתיות, פרסומות בטלוויזיה וברדיו, שלטי חוצות וכדומה.

צילום מסך עדכני בחנויות

אחד הצעדים הבסיסיים והחשובים לקידום האפליקציה הוא עדכון תדיר של התמונות המופיעות בעמוד שלה בחנות. כולנו מכירים את התמונות האלו שמראות לנו בדיוק איך נראית האפליקציה ועל בסיסן מרבית המשתמשים בוחרים אם להוריד אפליקציה או לא. הרבה אנשים המפרסמים אפליקציה לחנות נוטים להזניח את הנושא הזה, אבל חשוב מאוד להעלות תמיד תמונות עדכניות ובעיקר רלוונטיות ולוודא תמיד שהמידע בחנות עדכני ותואם את המציאות כפי שהיא עכשיו.

 

דירוג בחנות האפליקציות

צריך לזכור שרוב ההורדות של אפליקציות היום נעשות באופן אורגני. כלומר, משתמש מחפש אפליקציה למטרה מסוימת, מקליד מילת חיפוש רלוונטית ובוחר את האפליקציה שהכי מתאימה לו לפי השיקולים האישיים שלו. ברוב המכריע של המקרים הבחירה תהיה באחת מחמש האופציות הראשונות לכל היותר, גם כי לרוב האנשים אין זמן וסבלנות לחפש יותר וגם כי האפליקציות הראשונות נתפסות בעיני הצרכנים כטובות יותר. כדי להגיע למקומות האלו צריך שיהיה לכם דירוג טוב בחנות, מה שאפשר להשיג במגוון דרכים (ולא מעט עבודה קשה) כמו מחקר מילות מפתח, תרגום טקסטים לקהלי יעד רלוונטיים, שיפור יחס ההורדה, ביקורות חיוביות בכמות גדולה, עדכון תכנים על בסיס קבוע ועוד.

 

אחרי ההשקה

פיתוח אפליקציה הוא לא עניין של מה בכך, אבל מה שנעשה אחרי הנקודה הזאת הוא חלק קריטי לא פחות. ברגע שמעלים אפליקציה לאוויר חשוב להשקיע גם בבנייה של אסטרטגית שיווק נכונה עבורה, כזו שתשרת את המטרה העסקית שלשמה היא הוקמה. צריך לתת דגש על הגדלת המכירות ולהבין איך תוכלו לעשות את זה באמצעות האפליקציה, וחשוב מכך – איך אתם צריכים לשווק אותה ולקדם אותה כדי שזה יקרה.

הדרך היעילה וגם החשובה ביותר לקידום אפליקציות הוא קידום אורגני שלהן. חשוב מאוד להכיר את כל הטכניקות בתחום וליישם אותם על בסיס קבוע, ואם תתמידו תוכלו לראות תוצאות במשך הזמן. חשוב לזכור שחלק בלתי נפרד מתחזוקה של אפליקציות הוא צעדי אופטימיזציה שעושים לאפליקציות והתאמה שלהן לעדכונים השוטפים של גוגל ואפל. אם לא תקפידו לעשות זאת, קהל המשתמשים שלכם עלול לקבל אפליקציה מיושנת ולא עדכנית, עם באגים וחוויית משתמש שרק תרחיק אותו ממנה.

 

קידום אפליקציות חיצוני

קידום האפליקציה באופן חיצוני בעזרת חברה המתמחה בנושא הוא צעד שיש לו יתרונות רבים. ראשית, למומחים בתחום יש ידע מעמיק בשוק ואסטרטגיות המותאמות לקהל היעד של כל ארגון, מה שמבטיח שהאפליקציה תגיע לכמה שיותר אנשים. הבקיאות של המומחים בערוצי קידום שונים כמו רשתות חברתיות, משפיענים וחנויות אפליקציות תאפשר להגדיל את התנועה לאפליקציה ולהגדיל בהתאם את כמות ההורדות. חברה חיצונית מקצועית תספק לכם ניתוחים סטטיסטיים רבי ערך ומעקב אחר הביצועים וההתנהגות של המשתמשים, שיאפשרו התאמה של אסטרטגיית הקידום תוך כדי תנועה. האפשרות הנוחה הזו חוסכת לכם הרבה זמן ומשאבים ומאפשרת להתמקד בעבודה השוטפת ובמה שחשוב בעסק. עם קידום עקבי ויעיל של מומחים בתחום, האפליקציה יכולה להשיג דירוג גבוה יותר ולשמר משתמשים טוב יותר, ובהתאם לכך להגדיל הכנסות. ברוב המקרים זו האופציה הטובה והנכונה ביותר בשוק.

 

קידום ממומן

קידום ממומן של אפליקציות בחנויות, בגוגל וברשתות חברתיות הוא עוד אופציה לא רעה שיש לה יתרונות, ובעיקר העובדה שאפשר למקם את האפליקציה שלכם במקומות טובים בחיפוש בחנות ובגוגל או לדאוג שהיא תופיע לקהל יעד רלוונטי עבורכם ברשתות. עם זאת, אתם ממש לא חייבים לעשות זאת, ובמקרים רבים הגולשים אדישים יחסית לפרסומות ממומנות ונוטים להתעלם מתוצאות כאלו. בכל אופן הקידום הממומן צריך להיות משני לקידום האורגני ולפרסום מפה לאוזן.

 

פונקציונליות

האפליקציה צריכה להיות נגישה וקלה לשימוש כדי לספק את המשתמשים ולשמר אותם. אם המשתמשים יכולים לנווט באופן אינטואיטיבי באפליקציה בלי מקשים או פונקציות נסתרות, יש סיכוי גבוה הרבה יותר שהם יזכו לחוויה חיובית וימשיכו להשתמש בה לאורך זמן. גישה ברורה וישירה כזו מפחיתה את התסכול ואת עקומת הלמידה הנדרשת לתפעול מוצלח של האפליקציה, ומעודדת את המשתמשים להשתמש באפליקציה בתדירות גבוהה יותר. קלות השימוש הזו חשובה במיוחד בסביבה הדיגיטלית של ימינו, שבה המשתמשים מצפים לסיפוק מיידי ויש להם אלטרנטיבות רבות אחרות לבחור מתוכן.

מעבר לזה, שימושיות שקופה ואינטואיטיבית מטפחת אמון ונאמנות בקרב הלקוחות שלכם, כיוון שמשתמשים מרגישים בטוחים שהם יכולים להשיג את המטרות שלהם ביעילות. אפליקציה כזו בעצם מאפשרת לכל משתמש בכל רמת ידע וגישה טכנולוגית ליהנות ממה שיש לכם להציע. חשוב מאוד לתת דגש על הפונקציונליות והנוחות של האפליקציה, מה שישפר בסופו של דבר את האטרקטיביות שלה, יגדיל את מעורבות המשתמש ויגביר את ההצלחה הכוללת שלה ושלכם בשוק התחרותי.

 

לסיכום

השקת אפליקציה מעולה ועדכנית היא השלב הראשון בתהליך, אבל ממש לא הסוף שלו. כדי שהאפליקציה תעמוד במטרות שלשמה הוקמה, חשוב מאוד גם לקדם אותה כראוי בערוצים השונים ובפרט בקידום אורגני איכותי ועקבי. לצוות המומחים של חברת WeDev יש את הכלים לפתח עבורכם אפליקציה יעילה ושימושית ולוודא שהיא אכן מגיעה לקהל היעד הנכון. אל תתפשרו בנושא הזה כדי להימנע מניצול לא יעיל של התקציב שלכם. אפליקציות בונים עם אך ורק עם המומחים בתחום, ועם אלו שגם יודעים בדיוק איך לקדם אותן כמו שצריך לאחר ההשקה.