שופיפי- בניית אתר בפלטפורמת שופיפי | WEDEV


שופיפיי כבר מזמן הפכה לשם נרדף לעולם המסחר באינטרנט. הפלטפורמה הזאת, המצוידת במגוון רחב של פיצ׳רים וכלים, מעולה למגוון סוגי עסקים וסוחרים ולכן אין פלא שהיא כבשה את הרשת בסערה בתוך שנים אחדות בלבד. בין אם אתם יזמים נלהבים שרק מחכים למכור לראשונה את המוצר שלכם ברשת, ובין אם בעלי חנות פיזית שמהרהרים בפתיחת אפיק נוסף או לא מרוצים מהחנות הווירטואלית הנוכחית שלכם, לשופיפיי יש בהחלט הרבה מה להציע לכם. ככל הנראה מדובר בדרך הבטוחה והנכונה ביותר להיכנס לזירת האיקומרס היום. ורגע לפני שאתם מתחילים, חשוב לבחון את כל האפשרויות העומדות לפניכם ולחקור אותן לעומק – מהי בכלל הפלטפורמה הזאת, איך אפשר לפתוח חנות דרכה, מהם היתרונות והחסרונות שלה ואיך נוכל להבטיח שאנחנו מפיקים ממנה את המקסימום? במאמר הזה תקבלו את כל התשובות. 


מה זה שופיפיי?

שופיפיי היא חברה קנדית שהוקמה בשנת 2006 על ידי שלושה שותפים. היום החברה מונה כבר מעל ל-5,000 עובדים, ויותר ממיליון עסקים פעילים הסוחרים דרכה ברחבי העולם כולו. שופיפיי בעצם מאפשרת הקמה של חנויות אונליין וירטואליות, מה שנקרא "איקומרס" על בסיס תשלום דמי מנוי חודשיים. מה שמדהים באשר לפלטפורמה הזאת הוא שהיא פונה לנתח עצום של קהלי יעד, מהחנויות הקטנות והנישתיות ביותר ועד למותגי ענק כדוגמת טסלה, יוניליבר, פפסי, נסטלה ועוד רבים אחרים. היום זו הפלטפורמה השנייה בגודלה בעולם אחרי ורדפרס. כפי שתוכלו להבין בעוד כמה רגעים, היא מציעה הרבה מאוד יתרונות ובאופן כללי נוחות וקלות בהקמה ובניהול של חנויות אונליין. רגע לפני שנצלול ליתרונות האלה, בואו נדבר על איך בכלל אפשר לפתוח חנות בשופיפיי.


איך אפשר לפתוח חנות בשופיפיי?

אז דיברנו על קלות הניהול של הפלטפורמה הזאת, וחשוב לדעת שהנוחות והקלות מתחילה כבר בשלב הראשון. בנקודה הזאת כל מה שצריך הוא לבחור את אחד מהמסלולים החודשיים שהיא מציע, להקים את האתר לפי שלבים מדויקים, שנפרט בהמשך באשר להם, ולאחר מכן פשוט להעלות את החנות הווירטואלית לאוויר. מה שצריך בשביל הקמת האתר אלו דברים בסיסיים כמו כתובת מייל או חשבון בגוגל או באפל וכדומה וכמובן כרטיס אשראי לתשלום. 


מהם היתרונות של שופיפיי באתרי איקומרס?

היתרונות הרבים של הפלטפורמה הזאת מסתכמים בכך שמדובר בזירה נוחה וקלה לניהול אתרי אונליין:

  • כל אחד יכול להקים את החנויות האלה בקלות ודרך כמה קליקים ספורים בלבד, הכול בעיצוב פשוט מושלם ובמחירים נוחים והוגנים למדי. 
  • שופיפיי נחשבת למנוע גלובלי כלכלי חשוב ביותר בעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים, בסדר גודל של מעל ל-300 מיליארד דולר בשוויה. רק כדי לסבר את האוזן, בשנת 2020 בלבד כמעט חצי מיליארד בני אדם ברחבי העולם קנו בחנות שופיפיי כלשהי. 
  • שופיפיי מעניקה אפשרות לסליקה אונליין גם בלי ספק חיצוני. יתרון מדהים שמשאיר את כל השירות תחת שופיפיי בלי צורך להסתמך על ספקי צד שלישי שלא כולם אמינים ובטוחים ורבים מהם מייקרים את כל העסק. 
  • שופיפיי מציעה לקהל הלקוחות שלה לא פחות מ-7,000 אפליקציות ותוספים ליישום באתר, מה שמאפשר יצירת חווית משתמש מעולה וייחודית לכל אתר ואתר. 
  • אפשרות לבניית מדורים אחרים באתר – מגזין, בלוג וכן הלאה, לערך מוסף לגולשים ולקידום SEO בגוגל. 

חברת שופיפיי פועלת במעל ל-170 מדינות ברחבי העולם ועיקר החנויות שלה הן בתחום האופנה וההלבשה. הלקוחות העיקריים הם בני ובנות דור ה-Y, כשיש יותר נשים מגברים. היא פלטפורמה חזקה, איכותית, בטוחה, נוחה לשימוש ובעיקר אינטואיטיבית מאוד. בזכות שירותי הקמה מקצועיים וליווי של חברה מנוסה שמכירה את הפלטפורמה, כל אחד יכול להקים אתר שופיפיי מצליח, חנות וירטואלית מקצועית ובעיקר מניבה. 


מה הם החסרונות של הקמת אתר דרך שופיפיי?

אז כן, שופיפיי היא בגדול פלטפורמה מעולה, אבל כמו לכל פלטפורמה, גם לה יש כמה חסרונות שיש להכיר:

  • אפשרויות עיצוב מוגבלות יחסית: אף ששופיפיי מספקת מגוון תבניות ונושאים, התאמה אישית עמוקה דורשת לעיתים קרובות ידע בקידוד. זה יכול להיות מגביל לעסקים המחפשים עיצובים ייחודיים או מורכבים ביותר.
  • עמלות עסקה: אלא אם תבחרו להשתמש באפשרות של Shopify Payment, תחויבו בעמלות עסקה נוסף לעמלות כרטיס האשראי. עמלות אלו עשויות להיות נתח גדול מהרווחים, בעיקר לעסקים בעלי נפחי מכירות גבוהים.
  • מעבר לפלטפורמות אחרות: מעבר לפלטפורמה אחרת הוא יחסית מורכב ומצריך ידע כדי להימנע מאובדן נתונים. עם זאת, מעט מאוד עסקים שמנהלים את החנות שלהם בפלטפורמת שופיפיי בוחרים לעבור לאחר מכן לפלטפורמה אחרת. 
  • מחיר אפליקציות ותוספים: אז דיברנו על מספר התוספים העצום המאפשר התאמה אישית מעולה, אבל צריך לדעת שלא כל התוספים האלה הם חינם וחלקם אף נחשבים ליקרים למדי. 
  • תכונות בלוג מוגבלות: אפשרויות הבלוג והמגזין של שופיפיי הן בסיסיות בהשוואה לפלטפורמות בלוגים ייעודיות. אם שיווק תוכן וקידום אתרים הם חיוניים לעסק שלכם, צריך להביא זאת בחשבון. עם זאת, הקמה מקצועית וליווי של סוכנות שופיפיי מנוסה תאפשר לכם להתגבר על החיסרון הזה. 

אבל בסך הכולל, היתרונות עולים על החסונות, ובמבחן התוצאה שופיפיי מספקת תוצאות מעולות. כאמור, כשבונים את החנות באופן מקצועי ומקבלים את ההכוונה ואת השירותים של סוכנות מקצועית, השמיים הם הגבול ואפשר להקים חנויות נהדרות. 


מהו טווח המחירים להקמת חנות בשופיפיי?

אחד היתרונות הגדולים הוא מודל התמחור הנוח ששופיפיי מציעה. תוכלו לבחור באחת מתוך שלוש תוכניות לפי הצרכים שלכם והגבלות התקציב:

  • חבילת בייסיק: בעלות של 39 דולר בחודש או 29 דולר לתשלום שנתי. המחיר כולל שני חשבונות לניהול החנות, מספר בלתי מוגבל של מוצרים, החנות עצמה, ניהול של עד 1,000 נקודות אספקה ועוד. 
  • חבילת שופיפיי: בעלות של 105 דולר לחודש או 79 דולר בתשלום שנתי. החבילה כוללת את כל הפרמטרים הבסיסיים, ניהול של עד חמישה משתמשים ועוד מגוון פיצ׳רים מתקדמים חשובים. 
  • חבילת Advanced: בעלות חודשית של 399 דולר או בתשלום שנתי בעלות 299 דולר. החבילה האולטימטיבית לעסקים גדולים המעניקה ממשק ניהול רחב של 15 חשבונות ועוד. 

שופיפיי מציעה תקופת התנסות של 14 יום לכל אחד מסוגי החבילות, ולאחר מכן עלות נוחה של דולר לחודש במשך שלושה חודשים, ככה שאפשר באמת לבחון אותה לפני שמחליטים להתחייב. כמובן שאפשר להפסיק את המנוי ואת השירות בכל רגע נתון. 


מהם השלבים של הקמת חנות שופיפיי?

החלטתם לפתוח חנות שופיפיי בעצמכם? נפלא! אלו הם השלבים העיקריים בתהליך שיאפשרו לכם לצאת לדרך ולהתחיל להפעיל את החנות הווירטואלית שלכם:


שלב ראשון

השלב הראשון הוא פשוט וקל – הרשמה למערכת שופיפיי. נכנסים לאתר ולוחצים על Start free trial. לאחר מכן יש למלא את הפרטים ולהירשם לניסיון חינם של 14 יום. אפשר להירשם גם דרך חשבונות שונים כמו גוגל ואפל. אחר כך לוחצים על כפתור יצירת החנות ורגע לפני שניגשים למלאכת הקמת החנות צריך למלא עוד כמה פרטים נוספים כמו מדינה, מספר נייד, כתובת וכו׳, זאת כדי שהמערכת תוכל לחשב עלויות מס ותשלומים נוספים. בשל כך גם תישאלו בנקודה הזאת באשר למוצרים שאתם מתכוונים למכור. מכאן נעבור אל מסך ניהול החנות ונוכל להתחיל לעצב את החנות בפועל בהתאם לצרכים שלנו. 


שלב שני

השלב השני הוא בחירת ערכת הנושא. הפלטפורמה מציעה למעל מ-100 תבניות מוכנות (טמפלטים) שאפשר לשנות ולעצב בהתאם לרצון שלנו. כל התבניות מהוקצעות, רספונסיביות ומותאמות לגולשים בכל סוגי המכשירים. יש גם תבניות מתקדמות יותר בתשלום, אבל אפשר לייצר אתרים מעולים גם בתבניות חינם כבסיס. בכל שלב אפשר ללחוץ על כפתור תצוגה מקדימה ולקבל הדגמה של ערכות נושא שאהבתם ושל החנות העתידית שלכם איתן. תוכלו גם ללחוץ על התמונה של כל ערכה ולקבל מידע חשוב כמו התאמה למובייל וביקורות של גולשים עליה. כאשר אתם מוכנים, אפשר ללחוץ על פרסום של האתר ולזכור שתמיד אפשר לערוך שינויים נוספים במקרה הצורך. 


שלב שלישי

הגענו לחלק העיקרי – הוספת המוצרים לאתר. בסרגל הכלים בוחרים באפשרות הזאת ומתחילים בהקלדת שם המוצר ותיאור שלו. חשוב מאוד להוסיף תיאור מפורט ככל האפשר, כדי שהגולשים יבינו בדיוק מה אתם מוכרים להם ומה הם מקבלים. שימו לב שאתם ברורים ומדויקים בשמות המוצרים שאתם בוחרים והקפידו למלא את הפרמטרים שעוזרים בקידום, כמו שם, תיאור וכתובת אתר שיגדילו את אחוזי ההמרה. בשלב הזה גם צריך להוסיף תמונות של המוצרים וחשוב מאוד להוסיף תמונות איכותיות ככל האפשר. רצוי שכולן יהיו בגודל אחיד כדי לשדר מקצועיות. אחרי העלאת התמונות של כל מוצר תוכלו לשחק בסדר שלהן ולבחור את התמונה הראשית, לכן לא חייבים להקדיש לזה מחשבה מרובה מדי בהתחלה. שימו לב שאתם לא מפספסים את מחיר המוצר, שאתם מסמנים את האפשרות לחישוב המס כדי שהמחיר הסופי יופיע (אחרת הגולשים ייראו מחיר אחר גבוה יותר בתוספת המסים בשלב הצ׳ק האין), לעדכן מעקב אוטומטי אחר פריטים ולוודא דברים נוספים חשובים. 


שלב רביעי

בנקודה הזאת אפשר להוסיף דומיין, כלומר כתובת לחנות השופיפיי שבנינו. כאן יש בעצם שתי אפשריות, קניית דומיין ישירות משופיפיי או קניית דומיין מספק צד שלישי. להוספת דומיין יש להיכנס בתפריט בצד שמאל להגדרות ולבחור באפשרות של בחירת דומיין. שם נוכל לבחור אם ברצוננו לרכוש דומיין חדש או לחלופין להשתמש בדומיין שכבר נמצא ברשותנו. כאמור, אם עדיין אין לנו דומיין, אפשר לרכוש אחד ישירות מלוח הבקרה שלנו בפלטפורמת שופיפיי. 


שלב חמישי ואחרון

עוד רגע ואנחנו מסיימים. כדי שנוכל להתחיל למכור בפועל, כל מה שנשאר הוא לחבר את החנות שלנו למערכת סליקה כלשהי. שוב, אפשר לבחור במערכת הסליקה הפנימית של שופיפיי שיש לה יתרונות וחסרונות משלה, אבל ממש לא חייב. תוכלו להתחבר לכל מערכת סליקה אחרת ושופיפיי תומכת במרבית מערכות הסליקה הגדולות. אפשר בהחלט לעשות סקר שוק ולמצוא מערכת סליקה נוחה שמתאימה לכם ושאתם סומכים עליה, ואפשר גם להסתמך על מערכת הסליקה של שופיפיי שהיא לא רעה בכלל. 


מהי הייחודיות של WeDev?

כפי שאפשר להבין מהר מאוד, שופיפיי היא פלטפורמה נפלאה ומומלצת לכל המעוניינים להקים חנות וירטואליות. היא מתאימה לעסקים קטנים כגדולים, ומאפשרת התאמה של חווית אישית מעולה ומסייעת להגדיל את אחוזי ההמרה בצורה מרשימה. ועם כל זה, כדי שהיא אכן תספק את התוצאה ואף שהיא כל כך אינטואיטיבית, היא מחייבת היכרות מעמיקה וירידה לפרטים הקטנים כדי להוציא ממנה את המקסימום. WeDev היא אחת מסוכנויות השופיפיי הוותיקות והמובילות בישראל המסייעת למאות עסקים בהקמה ובניהול של אתרי שופיפיי. רשת חנויות אליטל, רשת סינמה סיטי, פספורט קארד, השטיח האדום ועוד עשרות מותגים ישראליים מובילים, קוטפים את פירות ההצלחה ומנהלים זירת אונליין מרשימה. הייחוד של WeDev הוא צוות מיומן ומקצועי של מומחים בכל התחומים – עיצוב, קידוד, בניית אתרים, אפיון, יצירת תוכן וקידום, מה שנותן את המענה השלם ומבטיח מיצוי מלא של פוטנציאל החנות. צוות WeDev מלווה מא' ועד ת׳, כך שפרט למידע שצריך לשתף, אין צורך לעשות שום דבר. אפשר בהחלט לנסות ולשחק בפלטפורמה במסגרת 14 ימי ההתנסות, אבל כשאתם מוכנים להיכנס למגרש של הגדולים ולהציע לעולם חנות וירטואלית שבאמת מוכרת, רצוי שלא להתפשר על הליווי המקצועי של הטובים ביותר בתחום. 


לסיכום

שופיפיי היא אחת הפלטפורמות המובילות בעולם למסחר אלקטרוני ולא בכדי, ונראה שגם כאן בישראל היא כבר הפכה לעובדה בשטח. אם גם אתם נמצאים לקרת הקמת חנות או שאתם לא מרוצים מהחנות הנוכחית שלכם, אנחנו ממליצים בחום ללמוד עליה עוד ועל הפוטנציאל הענק שלה להגדיל את ההכנסות שלכם. יחד עם צוות WeDev תוכלו ליהנות מהחנות שבאמת משקפת את העסק שלכם, ואנחנו נשמח לתת מידע נוסף בכל שלב.