בניית אתר איקומרס

הגיע הזמן לקחת את העסק לשלב הבא עם מכירת מוצרים אונליין דרך חנות אינטרנטית. בניית אתר איקומרס היא צעד חשוב בהחלט ודרך טובה להגדיל מכירות ולקדם את המותג, אבל כמובן שצריך לעשות את זה כמו שצריך. מה זה בדיוק אומר? על זה בדיוק אנחנו רוצים לדבר עכשיו. בואו נדבר על השלבים העיקריים של בניית אתר איקומרס ובתכנון העיצוב והמראה הסופי שלו.

שלבים עיקריים לבניית אתר איקומרס

מהרגע שבו מחליטים על הקמת אתר איקומרס ועד הנקודה שבה האתר באוויר ומתחיל למכור מוצרים בפועל, חייבים לקרות כמה צעדים חשובים מאחורי הקלעים, ובדרך כלל בליווי מקצועי של אנשי מקצוע מומחים בתחום הקמת האתרים האלו:

אפיון הלקוח וקהל היעד

בשלב הראשון חשוב מאוד להגדיר במדויק את הלקוח ואת קהל היעד. הלקוח הוא אתם והעסק שלכם: מהו הסיפור שלכם? באיזה סגנון שפה אתם פונים לקהל? אל מי אתם מנסים לפנות? אילו בעיות המוצרים או השירותים שלכם מסוגלים לפתור? אפיון הלקוח הוא חלק חשוב בתהליך המיתוג ובבניית הבסיס של האתר. מכאן, חשוב מאוד גם לאפיין בצורה מדויקת את קהל היעד הפוטנציאלי – אל מי אתם מכוונים במכירה עצמה ובכל התהליכים המובילים אליה. ברגע שיהיה לכם ולמפתחים של האתר ברור מיהו קהל היעד הפוטנציאלי ומי בעצם מעוניין להשתמש בשירותים שלכם או צריך להכיר אותם, יהיה קל הרבה יותר לבנות אתר המתאים לקהל הזה ומדבר אליו. זהו חלק חשוב ביותר ויש לשים לב שאתם לא מדלגים עליו.

קונספטים עיצוביים לאתר

לאחר ההגדרה הראשונית אפשר להתחיל לדבר על הקונספט העיצובי של האתר, כלומר איך האתר שלכם הולך להיראות בפועל. זהו עניין שחשוב לעשות גם כן מתוך תהליך של מחשבה ותכנון מקדים. שימו לב שהעיצוב חייב להיות מקורי ולענות בצורה טובה על האפיון ועל הדרישות שלכם מהאתר באופן כללי. בהיבט הזה, בניית חנות שופיפיי היא נושא מומלץ, כיוון שהפלטפורמה הזו מציעה מגוון רחב ביותר של תבניות שעל בסיסן אפשר ליצור עיצובים נוחים ופרקטיים בקלות, וכן לא מעט כלים עיצוביים המאפשרים למפתחים להקים אתר ייחודי במראה מקורי וסגנון המושך את העין.

שלבי הפיתוח באתר

השלב הבא הוא הפיתוח הלכה למעשה של האתר. לאחר שלב העיצוב מגיע תורם של מפתחי האתרים, המיישמים את הדרישות שלכם ליצירת האתר שבניתם באופן תאורטי בתכנון. כאן אנחנו מדברים על מלאכה מורכבת יחסית עם פעולות שונות וחשובות כמו הטמעת פיקסלים, בדיקה של חוויית גלישה, תאימות למחשבים שונים ולגלישה באתר דרך טלפונים וכן הלאה. שימו לב כי פיתוח חנויות שופיפיי בפרט ובאופן כללי בנייה מקצועית של אתרי איקומרס כוללים את כל העניינים האלו מהרגע הראשון וללא פשרות.

חיבור מערכת הסליקה למערכת החנות האינטרנטית

לבסוף, אחרי שהעיצוב קיים, משימת הפיתוח הסתיימה והאתר עומד ומוכן לשימוש, כל מה שנשאר זה לחבר אותו למערכת סליקה כדי שהלקוחות יוכלו להשלים את הרכישות שלהם באתר. שימו לב כי מערכת הסליקה שאתם בוחרים (או שמציעים לכם) אכן מתאימה לפלטפורמה שבה האתר נבנה, שהיא עומדת בתקני אבטחה מחמירים ושהיא מציעה מגוון אפשרויות סליקה כמו תשלום בקרדיט ועבודה עם כל ספקי האשראי. מומלץ להשוות בין הצעות ולשים לב למודל התמחור. ברוב המקרים משלמים דמי מינוי לצד אחוז מסוים מסך כל העסקאות, וכאן כדאי להתעסק קצת בחישובים כדי למצוא את האפשרות המתאימה לכם ביותר.

תכנון הנראות של אתר איקומרס

אז איך בעצם מתכננים את המראה של חנויות אינטרנט? הינה כמה דגשים חשובים:

היררכיית קטגוריות ודפי המוצר

בכל אתר איקומרס חשוב מאוד לדאוג באופן מסודר לקטגוריות שונות של מוצרים, כך שלגולשים יהיה קל לנווט ולמצוא את המוצרים שהם מחפשים. אם יש בקטלוג שלכם מוצרים רבים, חשוב מאוד גם לדאוג לתתי קטגוריות כדי ליצור היררכיה ברורה ומסודרת של כלל המוצרים. הפעולה החשובה הזאת תשפר באופן ניכר את חוויית הגלישה ותקטין אחוזי נטישה של גולשים מתוסכלים היוצאים מהאתר פשוט כי הם לא מוצאים את מה שהם צריכים. למשל, בחנות למוצרי אלקטרוניקה אפשר ליצור קטגוריית גיימינג ובה יהיו כמה תת קטגוריות כמו קונסולות, אביזרים היקפיים לגיימינג, מסכי מחשב לגיימינג ועוד.

מוצרים מומלצים של החנות

בכל חנות אינטרנטית ובחנויות באופן כללי תמיד אפשר למצוא את המוצרים הפופולריים ביותר, אלו הנמכרים הכי הרבה ושהלקוחות חוזרים בשבילם שוב ושוב. המוצרים האלו יכולים להיות כלי לקידום מכירות שרצוי לנצל את הכוח והיכולת שלו באתר שלכם. את המוצרים המומלצים חשוב וכדאי להבליט כמה שיותר בכמה נקודות שונות באתר. רצוי להבליט אותם קודם כול בדף הבית ולאחר מכן גם בנקודות אחרות בתהליך הרכישה. אפשר לעשות זאת למשל בשלב הצ'ק אאוט ולהציע אותם לגולשים רגע לפני שהם עוברים למסך התשלום. אפשר גם להציע להם מוצרים נוספים על פי המוצרים שהם בחרו לרכוש כדי להשלים את חוויית השימוש שלהם. כל אלו הם כלים מעולים להגדלת מכירות ובאופן כללי לשיפור חוויית המשתמש של הגולשים.

תוכן שישולב באתר

שימו לב – כאן מדובר בהמלצה חמה וצעד שבהחלט לא כדאי לוותר עליו. באפשרותכם להשקיע בתוכן איכותי ומקורי בכל הדפים בחנות ובעיקר בדף הבית, בדפי המוצרים ובבלוג, שבו תחלקו ידע מקצועי הקשור לעולם התוכן של החנות. תוכן איכותי הוא כלי שיעזור קודם כול בתחום הקידום האורגני, ויעזור לגולשים למצוא את האתר שלכם בגוגל ובמנועי החיפוש השונים. מעבר לכך, גולשים שרואים הרבה מאוד מידע עדכני, ברור ומקורי יחשיבו את האתר כמקור רציני מאוד ואת העסק שלכם כבעל סמכות בתחום, מה שיביא בסופו של דבר להגדלת העניין באתר והגדלת הרכישות.

סיכום

אם אתם נמצאים בנקודה שבה אתם מוכנים להקמת חנות איקומרס משלכם, חשוב מאוד לעשות את זה כמו שצריך. המומחים של חברת WeDev מלווים בהצלחה מאות עסקים בישראל זה שנים ארוכות, ואנחנו מציעים הקמת אתר איקומרס איכותי בהתאמה אישית בפלטפורמת שופיפיי, הפלטפורמה הטובה והמובילה בעולם לבניית חנויות אינטרנט. רוצים לדעת עוד ולהתחיל לקבל מושג לגבי האתר שלכם ואיך הוא הולך להיראות? צרו קשר בהקדם האפשרי כדי לקבל עוד מידע חשוב ורלוונטי שיקרב אתכם אל עבר המטרה.