קידום חנות וירטואלית בגוגל: איך לעשות את זה נכון?

אם יש לכם חנות וירטואלית שדרכה אתם מוכרים מוצרים או שירותים לקהל שלכם, חלק מהשגרה שלכם כוללת פעילויות הגורמות לאנשים להיכנס אליה ולאחר מכן לרכוש את אותם השירותים והמוצרים. אחת הדרכים היעילות (שהיא גם די הכרחית) לעשות זאת היא דרך קידום בגוגל, ואם עושים את זה נכון הוא יכול להביא לתוצאות מעולות ולהגדלה ניכרת של ההכנסות. אז איך באמת אפשר לקדם את האתר שלכם בגוגל כמו שצריך? זהו הזמן להכיר את שיטות הקידום בגוגל, להבין על מה מסתמכים בקידום אורגני ולדבר על כל הנקודות החשובות לקידום יעיל במנוע החיפוש המוביל בעולם.

 

למה חשוב להתאמץ להופיע בתוצאות בגוגל?

תארו לכם שהחיים בעולם הם בלי אינטרנט, ובשביל למצוא שירות או מוצר מסוים הייתם צריכים לגשת אל לוח המודעות המקומי העמוס באלפי מודעות של השירות שאתם מחפשים. האם הייתם עוברים על כל מודעה? רוב הסיכויים שלא, וסביר להניח שהייתם בוחרים לקרוא שתיים או שלוש מודעות ולהמשיך הלאה. גוגל הוא בעצם לוח המודעות של העולם המודרני, והוא גם הדרך שבאמצעותה מרבית האנשים בעולם צורכים את השירותים והמוצרים שלהם. אם החנות שלכם תופיע אי שם בסוף עמוד החיפוש (או חלילה בכלל לא בעמוד הראשון), הסיכוי שמישהו יראה אותה או ייכנס אליה פחות או יותר שואף לאפס. מרבית התנועה והגולשים המגיעים לחנויות וירטואליות מגיעים דרך גוגל, ולכן חשוב מאוד להשקיע בקידום ולוודא שהאתר שלכם מופיע בתוצאות הראשונות כמה שיותר למעלה.

 

הדרכים שבאמצעותן תיכנסו לתוצאות החיפוש

באופן כללי אפשר לדבר על שני אפיקים עיקריים לקידום בגוגל:

 קידום ממומן PPC

משמעות המונח PPC היא Pay Per Click, כלומר תשלום פר קליק. בקצרה, אתם משלמים על מודעות ממומנות שיופיעו לפני תוצאות החיפוש בגוגל כאשר גולשים מקלידים ביטויים מסוימים לבחירתכם. השיטה הזאת יעילה יותר לקמפיינים קצרים לטווח המיידי (למשל כשרוצים תוצאות מהירות או כשמקדמים מבצע), אך היא נחשבת יקרה למדי ובמקרים רבים היא יעילה פחות כיוון שהגולשים רואים בבירור שמדובר בפרסומת ולא בתוכן אותנטי.

 קידום אורגני SEO

קידום אורגני הוא בעצם תחום השיווק שעוסק בטכניקות ובכלים המאפשרים לאתרים להופיע באופן אורגני בראש הרשימה של תוצאות החיפוש בגוגל. זוהי למעשה תורה שלמה הכוללת את כל הצעדים שצריך לעשות לאורך זמן כדי להתברג בראש הרשימה כאשר משתמשים מחפשים ביטויים מסוימים רלוונטיים בגוגל. אתרי אונליין רוצים ליהנות מתנועה והמרות לטווח הארוך, וקידום אורגני יכול לספק את התוצאה הרצויה – זוהי שיטה מבוססת המבטיחה תוצאות לאורך זמן למתמידים בה. קידום אורגני מחייב אתכם להפוך את האתר שלכם לנגיש ולאטרקטיבי יותר, כזה שיש בו לא רק מוצרים אלא גם הרבה מידע חשוב ורלוונטי לגולשים, מילים וביטויים שהגולשים מחפשים וכזה שנותן מענה אמיתי לאתרים מתחרים באותו התחום.

 

על מה מתבססים בקידום אורגני?

גוגל לא בוחר באופן שרירותי את סדר התוצאות, אז בואו נדבר על סוגי התכנים והאתרים המדורגים גבוה ברשימה:

תוכן מקורי

גוגל מעדיף אתרים שיש בהם תוכן מקורי שיכול להעשיר את הגולשים. כשגולשים מגיעים לתוכן מקורי ומעניין הם נוטים להישאר בתוך האתר וגם לבצע המרה, ולכן גוגל מעלה את הדירוג לאתרים עם תוכן כזה. חשוב מאוד להקפיד על תוכן מקורי ואיכותי שעולה באופן קבוע ומתעדכן לאורך השנים.

 ביטויים

מילות מפתח וביטויים הם חלק חשוב ביותר של קידום אורגני יעיל בגוגל. הרעיון הוא להכניס ביטויים נפוצים שהגולשים מחפשים, וכך הדירוג של האתר עולה כיוון שגוגל מבין שיש קשר חזק בין הביטוי לתוכן שבאתר. שימו לב – הרעיון הוא להכניס את הביטויים והמילים בצורה טבעית ולא מאולצת (גוגל יודע לזהות כאשר "דוחפים" מילים וביטויים סתם). חשוב לשלב את הביטויים אך ורק לאחר מחקר מילות מפתח מקיף, לנתח את המצב הקיים אצל המתחרים, לשלב ביטויים מסוג LSI, לשלב ביטויים עונתיים וביטויי זנב ארוך ועוד.

 קישורים

קישורים הם עוד גורם חשוב בקידום אורגני יעיל בגוגל. בין שמדובר בקישורים חיצוניים אל אתרים בעלי דירוג גבוה, קישורים באתרים אחרים רלוונטיים המובילים אל האתר שלכם או קישורים פנימיים המובילים אל עמודים אחרים בתוך האתר עצמו. חשוב להשתמש בקישורים באופן מושכל ולוודא שאתם משתמשים בקישורים חיצוניים איכותיים בלבד (כאלו שכבר יש להם דירוג גבוה בגוגל).

 תמונות

תמונות וסרטונים משפיעים גם הם על דירוג האתר. הגולשים אוהבים אתרים עם תמונות הממחישות להם בצורה ויזואלית את הנושא המדובר בדף, וגוגל כמובן מעודד את מה שהגולשים אוהבים. הוספת תמונות רלוונטיות בצורה מסודרת וברורה לאתר יכולה לעזור להעלות את הדירוג גם כן.

 היררכיה נכונה

יש חשיבות רבה ביותר למבנה של האתרים והדפים בנושא של קידום אורגני בגוגל, כלומר אילו עמודים נמצאים תחת איזו קטגוריה, איך מסודרות הכותרות בכל עמוד, אם יש תוכן עניינים ואפשרות להגיע בקלות ממקום למקום באתר ועוד. כדי ליצור היררכיה נכונה צריך להכיר את הכלים השונים לבניית אתרים וחנויות אונליין. פלטפורמות מובילות כמו שופיפיי מציעות הרבה מאוד כלים מובנים המאפשרים ליצור היררכיה ברורה ונכונה בקלות.

 תשתית טכנית

חנות אונליין טובה היא לא רק מה שאנחנו רואים בעין מבחינה חיצונית, אלא גם כזו שיש לה תשתית טכנית טובה. זה אומר שכל החלק של "מאחורי הקלעים" באתר חייב להיות בנוי היטב ומסודר לגמרי, מה שגם ייצור בסופו של דבר חוויית משתמש טובה יותר. 

 

התאמה לסוג האתר

חשוב מאוד לזכור שיש הבדלים מהותיים בין אתרי תדמית לבין אתר איקומרס, שהמטרה שלו היא למכור מוצרים אונליין ולא רק להציג אתכם לקהל. כאשר המטרה היא לבצע המרה (ובמקרה הזה מכירה), האתר צריך להיות בנוי בצורה כזו שכל הדרכים יובילו לשם, וכמובן במקביל להביא בחשבון את הפרמטרים החשובים לשיפור הדירוג בגוגל. הטקסטים בבלוג צריכים להוביל למוצרים, המידע צריך להיות ענייני אך מכירתי, חשוב להוסיף תיאורים מפורטים לכל מוצר וכן הלאה.

 

בחירת פלטפורמה ידידותית לגוגל

חשוב מאוד להביא בחשבון שכדי לקדם חנות וירטואלית בגוגל בצורה יעילה יש לבחור בפלטפורמה מתאימה. אחת האפשרויות הפופולריות ביותר היא וורדפרס, פלטפורמה בקנה מידה עולמי לבניית אתרים המתאימה מאוד לקידום יעיל בגוגל, אך יש לה חיסרון אחד והוא כל תחום האיקומרס. הממשק בוורדפרס מותאם הרבה פחות לחנויות וירטואליות, ואם אתם מתפעלים חנות ולא אתר תדמית מלאכת הקידום נעשית מורכבת הרבה יותר ולרוב גם יעילה פחות.

אפשרות נוספת ועדיפה היא פלטפורמת שופיפיי, שהיא פלטפורמה ייעודית ומצוינת לבניית חנויות וירטואליות. היא מגיעה עם מגוון כלים לקידום בגוגל ונחשבת טובה מאוד לכל מי שרוצה לקדם את האתר בצורה אורגנית. זוהי עוד פלטפורמה עולמית עם מיליוני משתמשים, מה שאומר שגוגל כבר מכיר אותה, מחשיב אותה לאמינה בתחום ובעקבות כך גם מדרג גבוה את החנויות. כמו כן, יכולות האינטגרציה של שופיפיי למערכות אחרות כמו מערכות ERP ו-CRM הופכות את ניהול המלאי ואת ניהול התוכן לעניין פשוט ביותר.

 

האתר חייב להיות אטרקטיבי

אחרי שדיברנו על עניינים נקודתיים יותר, בואו נדבר על עוד נקודה חשובה ביותר – כדי שאתר יקבל דירוג טוב, הרבה כניסות ומקום טוב בתוצאות החיפוש, הוא חייב להיות אתר אטרקטיבי ומזמין. זה אומר שחייבת להיות התאמה מלאה גם למובייל וגם למחשב, שצריך להמעיט בכמות המודעות הקופצות כדי לא להרתיע גולשים ולעודד נטישה, שהוא צריך להיות קל לשימוש ואינטואיטיבי ושהוא יעורר אצל הקהל רצון להישאר בו ולקבל עוד מידע, כמובן לצד הוויזואליות המושכת. בנייה של אתר אטרקטיבי מצריכה השקעה רבה ובעיקר הבנה שיש כאן ריצת מרתון ולא ריצת ספרינט. בעלי אתרים שישכילו להבין את זה וישקיעו לאורך זמן בכל הפרטים הקטנים יגלו שעל אף שהדרך למעלה היא לא תמיד פשוטה, היא בהחלט אפשרית.

 

לסיכום: הדרך ל-TOP 3 רצופה כוונות טובות

כדי להצליח במשימה של קידום חנות וירטואלית בגוגל, עסקים רבים פונים לחברה מקצועית המכירה את המשימה לעומק ומספקת תוצאות טובות ומוכחות ללקוחותיה. בניית חנות שופיפיי עם ווידב היא הצעד החכם והמשתלם ביותר בתחום והשקעה חכמה לטווח הרחוק. התהליך איתנו כולל ומקיף: אנחנו נתחיל במיפוי העסק ובהבנת הצרכים שלכם, קהל היעד, המטרות והיעדים שהצבתם. לאחר מכן נוכל לבנות יחד חנות וירטואלית מקצועית ולהניח בסיס טוב לקידום אורגני איכותי בגוגל. משם, עם הזמן וכשהיד תמיד על הדופק, אפשר להוסיף עוד תכנים רלוונטיים ולערוך שינויים מתמידים שיאפשרו לאתר שלכם לשפר את הדירוג ולהופיע בשלוש התוצאות הראשונות בגוגל בביטויים רלוונטיים. רוצים לדעת עוד? צרו קשר עם המומחים שלנו עוד היום, ובואו ללמוד איך בונים חנות אונליין מצליחה שבאמת מוכרת.