שופיפיי או ווקומרס: בדקנו והגענו למסקנה

חנות אינטרנטית חייבת להסתמך על הפלטפורמות החזקות ביותר, והיום השמות החזקים ביותר הם של פלטפורמת שופיפיי ושל תוסף וורדפרס בשם ווקומרס. אלו הן בלי ספק האפשרויות הטובות ביותר, אבל מי מהשתיים הטובה והעדיפה ביותר? במאמר זה נכיר את שתי האפשרויות לעומק ונדבר על היתרונות של כל אחת, על הפיצ׳רים הקיימים בהן, על אופציות לקידום אורגני ועוד.

 

מה הגישה של כל אחת מהן?

בואו נתחיל בבסיס ובגישה (או בעצם בשירות ובמוצר) שכל פלטפורמה מציעה:

  • שופיפיי: שופיפיי היא פלטפורמה ותיקה וגדולה מאוד לבניית חנויות וירטואליות. היא מציעה מגוון עצום של טמפלטים, תוספים, כלי קידום ואפשרויות עיצוב ומאפשרת ליצור אתר איקומרס מעולה בהתאמה אישית גבוהה. היא מציעה מבחר מסלולים והמחירים בהחלט טובים, השקעה מצוינת ואפשרות אמיתית להקמת אתר רווחי המוביל להרבה תנועה. שופיפיי היא מערכת סגורה, כך שאי אפשר לשנות דברים לגמרי, אבל המבחר העצום של כלים ואפשרויות עיצוב בהחלט מחפה על זה. נוסף לאלה, השירות של שופיפיי כולל במחיר גם את שירותי האחסון והתמיכה המעולים שלה. בקיצור, זה לא במקרה שיש לה מיליוני אתרים בכל העולם, כולל מותגי ענק שכולנו מכירים.
  • ווקמרס: ווקמרס הוא בעצם לא פלטפורמה בפני עצמה, אלא תוסף שמתקינים על מערכת הקוד הפתוח וורדפרס, מערכת מוכרת וותיקה לבניית אתרים. התוסף הזה בעצם מאפשר להפוך את האתר שלנו לחנות אינטרנטית ומציע לשם כך מבחר מרשים של תוספים, טמפלטים ואלמנטים לעיצוב. זוהי מערכת קוד פתוח, כלומר שכל אחד יכול לערוך בה שינויים באופן חופשי. התוסף עצמו חינמי וכך גם מערכת וורדפרס עצמה. היא מעט יותר מיושנת משופיפיי מבחינת דשבורד הניהול, אבל בהחלט קל לתפעול ולא מורכב מדי לשימוש. השירות לא כולל אחסון אתרים וצריך למצוא שירות חיצוני בעלות כמה עשרות דולרים בדרך כלל.   

 

יתרונות להקמת אתר בשופיפיי

להקמת חנות מקוונת בשופיפיי יש יתרונות רבים. קודם כל היא מציעה ממשק ידידותי למשתמש הכולל תבניות הניתנות להתאמה אישית, מה שמקל על עיצוב חנות מקצועית ועל בניית חנות שופיפיי גם בלי מומחיות טכנית רצינית. שנית, היא מציעה שירות אחסון אתרים איכותי במחיר משתלם ומטפלת בהיבטים טכניים כמו עדכוני אבטחה וגיבויים וחוסכת הרבה זמן ומאמץ. נוסף לאלה, היא מאפשרת תשלום במטבעות שונים ומפשטת עסקאות ללקוחות ברחבי העולם. מערכת ניהול המלאי מאוד אינטואיטיבית ומאפשרת ניהול מוצר קל, מעקב ברור אחר הזמנות ומספקת ניתוחים ומידע חשוב על התנהלות החנות. היא מציעה כלי שיווק נרחבים, כולל תכונות SEO ואינטגרציות עם פלטפורמות מדיה חברתית, מה שעוזר מאוד לשפר את התנועה לאתר ולהגדיל מכירות. כל אלו, לצד שירות לקוחות 24/7, הם הופכים את שופיפיי לפתרון מקיף ליזמים המעוניינים להקים את העסקים המקוונים שלהם ביעילות לראות תוצאות.

 

יתרונות להקמת אתר עם ווקומרס

לתוסף ווקומרס יש כמה יתרונות גם כן. זוהי בעצם פלטפורמה הניתנת להתאמה אישית ולהרחבה המותאמת לצרכים עסקיים ספציפיים בגמישות ובשליטה על העיצוב והפונקציונליות של החנות המקוונת. הוא נוח מאוד לקידום SEO בעזרת כלים מובנים מותאמים, מה שעוזר למשוך יותר תנועה אורגנית לאתר. מערכת האבטחה טובה בהחלט ואפשר לגבות תשלום במטבעות שונים ולא רק בשקלים. אפשר לבנות באמצעות חנויות בהחלט טובות בהתאמה מעולה למובייל ולמחשב הנייד. משום שמדובר בקוד פתוח, יש להביא בחשבון שכדי להגיע לתוצאות מרשימות וטובות, יש צורך במעט ידע טכני, אבל מי שיודע ומבין את המערכת יכול להקים בעזרתה אתרים מעולים שגם מביאים תנועה ובהתאמה גם המרות.

 

פונקציונליות

אם נדבר מבחינת פונקציונליות, לשופיפיי יש יתרון גדול משום שקל יותר לבנות ולנהל חנות אינטרנט באופן עצמאי דרכה – כל אחד כמעט יכול לבנות באמצעותה חנות מצוינת, להסתמך על דוגמאות קיימות ולערוך הרבה שינויים בקלות. מערכת ניהול המוצרים ראויה לציון וממש קל לסדר בה את כל המוצרים בקטלוג ולנהל את המלאי, שוב, גם אם אנחנו לא אנשים טכניים. לעומת זאת, ווקמרס הוא קל לתפעול גם כן ואפשר למצוא בו כלים טובים לניהול מוצר וקטלוג, אפילו שמדובר במערכת קצת יותר מיושנת. שוב, ידע טכני והיכרות עם וורדפרס נדרשים והמערכת קצת פחות נגישה בהשוואה לשופיפיי.  

 

אופציות התשלום

אופציות תשלום בשופיפיי

שופיפיי מציעה תשלום דרך המערכת שלה שהיא בהחלט טובה ומאובטחת. נוסף אילה, אפשר לבחור להשתמש בשירותי סליקה ותשלום חיצוניים בעבור עמלה. אפשר לשלם במגוון מטבעות שונים ולא רק בשקל.

 אופציות תשלום בווקומרס

ווקמרס תומך בכל שיטות השתלום הפופולריות בעולם והיתרון הוא שגם בשיטות תשלום נישתיות יותר, למשל חשבונית ירוקה. גם בווקומרס אפשר לקבל תשלום במטבעות שונים.

 

עלויות שימוש

נתחיל במחיר החודשי. בשופיפיי מדובר בכ-30 דולר בחודש לתוכנית סטנדרטית המתאימה להרבה מאוד אתרים וזה כולל במחיר את שירותי האחסון, האבטחה והתמיכה. בוורדפרס עם תוסף ווקמרס, אפשר לבנות מה שרוצים באופן חופשי וללא עלות, אך השירות מגיע ללא שירותי אחסון שיש לרכוש באופן עצמאי. בסך הכול אנחנו מדברים על סכומים משתנים שיכולים להתחיל בכמה עשרות דולרים בודדים ועד למעלה ממאה דולר לחודש. כמובן שלצד כל זה חשוב להביא בחשבון את עלות בניית האתר והתחזוקה (כאן תוכלו ללמוד עוד על כמה עולה לבנות חנות אינטרנטית). מי שלא יודע לבנות אתר בעצמו או שמעוניין שיבנו בשבילו, יוכל למצוא שירותים חיצוניים לבניית אתר, וכאן הכף נוטה לטובת שופיפיי שיש לה בארץ צוותים מנוסים שמכירים אותה לעומק ויודעים איך להשתמש בה בצורה הטובה ביותר ולהביא תוצאות.

 

יכולות קידום SEO

וורדפרס מותאמת מאוד SEO, ומציעה המון כלים מובנים שעוזרים לקדם את האתר בגוגל. שופיפיי לעומת זאת, מציעה כחלק מדשבורד הניהול שלה כלים מעולים המותאמים לשיטת הקידום האורגני בגוגל ומאפשרים לייעל את מבנה האתר, להוסיף תוכן איכותי, קישורים וכן הלאה. אפשר לומר ששתי הפלטפורמות הן ידידותיות מבחינת קידום אורגני.

 

אבטחה

אומנם מערכת וורדפרס היא מאובטחת ויציבה, אבל בכל זאת צריך לזכור שזוהי מערכת קוד פתוח. נוסף לכך, יש לזכור שחלק גדול מנושא האבטחה קשור באחסון ובגיבוי איכותי וכאן זה תלוי בבחירה הספציפית של כל אחד. בשופיפיי לעומת זאת המשתמשים יכולים להיות בראש שקט תמיד, מפני שזוהי מערכת מתקדמת ומאובטחת מאוד בעלת תקני האבטחה מחמירים, המציעה גיבוי מלא ואחסון איכותי בשרתי החברה.

 

אז איך לבחור את הטוב ביותר לחנות שלי?

כדי לעשות את הבחירה הנכונה לכם, כדאי להבין איך לבנות אתר איקומרס בצורה טובה. הבחירה בין השתיים תלויה בהרבה משתנים כמו פניות, תקציב, ידע והיכרות עם המערכות וכן הלאה. ועם זאת, אף שמדובר בשתי מערכות מעולות בלי ספק, במקרים רבים שופיפיי תהיה האפשרות המועדפת וזה בזכות מערכת הניהול הנוחה שלה, האבטחה המעולה הכוללת אחסון איכותי, שירות הלקוחות ובעיקר המגוון העצום של טמפלטים, עיצובים ואפשרויות לניהול מלאי יעיל.